Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 3. UTUCris-artikkelit
  • Rinnakkaistallenteet
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitaalisen kilpapelaamisen esihistoriaa Suomessa 1980-luvulta 1990-luvun puoliväliin

Reunanen Markku; Saarikoski Petri; Suominen Jaakko

Digitaalisen kilpapelaamisen esihistoriaa Suomessa 1980-luvulta 1990-luvun puoliväliin

Reunanen Markku
Saarikoski Petri
Suominen Jaakko
Katso/Avaa
ptvk2018-02.pdf (2.918Mb)
Lataukset: 

URI
http://www.pelitutkimus.fi/vuosikirja2018/digitaalisen-kilpapelaamisen-esihistoriaa-suomessa-1980-luvulta-1990-luvun-puolivaliin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042720389
Tiivistelmä

Käsittelemme tässä artikkelissa digitaalisen kilpapelaamisen ja
elektronisen urheilun “esihistoriaa” Suomessa. Lähestymme aihepiiriä
erityisesti varhaisten, 1980-luvun ja 1990-luvun alun tietokone- ja
videopelikilpailujen sekä tietokoneharrastuslehdissä julkaistujen
parhaiden pelitulosten kautta. Artikkeli käsittelee siten digitaalisen
pelaamisen kilpailullisen ulottuvuuden suhdetta erilaisiin
julkisuuksiin. Kotoisien ja kaupallisten tapausesimerkkien käsittelyn
myötä hahmottuu perusta, jolle myöhempi elektroninen urheilu muotoutui.

Kokoelmat
  • Rinnakkaistallenteet [19207]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste