Näytä suppeat kuvailutiedot

Virtuaalinen todellisuus mainonnan kanavana

Portimojärvi, Saana (2025-04-22)

dc.contributor.authorPortimojärvi, Saana
dc.date.accessioned2025-04-29T21:30:11Z
dc.date.available2025-04-29T21:30:11Z
dc.date.issued2025-04-22
dc.identifier.urihttps://www.utupub.fi/handle/10024/180732
dc.description.abstractVirtuaalinen todellisuus on kasvattanut suosiotaan ja sen käyttö markkinointiviestinnässä herättää kiinnostusta yrityksissä. Tässä tutkielmassa pyritään kehittämään käsitystä virtuaalisen todellisuuden roolista mainonnassa, joka on yksi markkinointiviestinnän osa-alueista. Tavoitteena on selvittää virtuaalisen todellisuuden paikkaa mainonnan kanavana. Tutkimusongelmaan haetaan vastausta kahden tutkimuskysymyksen avulla: Mikä on virtuaalisen todellisuuden rooli mainonnassa? Kuinka arvioida, milloin virtuaalinen todellisuus soveltuu mainonnan kanavaksi? Tutkielma toteutetaan kirjallisuuskatsausta käyttäen, eikä siihen sisälly empiiristä tutkimusta. Tutkimusongelmaan haetaan vastausta tarkastelemalla mainonnan ja virtuaalisen todellisuuden käsitteitä ja olemassa olevaa kirjallisuutta. Lähdeaineistona toimii tieteelliset artikkelit ja kirjat. Tutkimuksessa selvisi, että virtuaalinen todellisuus on mielenkiintoinen vaihtoehto mainonnan kanavaksi. Sille tyypilliset piirteet, kuten eloisuus ja käyttäjän kokemus läsnäolosta, voivat edesauttaa mainontaa ja se soveltuu haasteistaan huolimatta hyvin mainonnan kanavaksi. Tämä kuitenkin edellyttää, että kohderyhmä valitaan huolella, sillä virtuaalinen todellisuus ei ole toistaiseksi laajassa käytössä kuluttajien keskuudessa
dc.format.extent28
dc.language.isofin
dc.rightsfi=Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.|en=This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|
dc.subjectvirtuaalinen todellisuus, mainonta
dc.titleVirtuaalinen todellisuus mainonnan kanavana
dc.type.ontasotfi=Kandidaatintutkielma|en=Bachelor's thesis|
dc.rights.accessrightssuljettu
dc.identifier.urnURN:NBN:fi-fe2025042932182
dc.contributor.facultyfi=Turun kauppakorkeakoulu|en=Turku School of Economics|
dc.contributor.studysubjectfi=Markkinointi, Pori|en=Marketing, Pori|
dc.contributor.departmentfi=Porin yksikkö|en=Pori Unit|


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

  • Kandidaatin tutkielmat (rajattu näkyvyys) [854]
    fi=Tämän kokoelman töistä on julkaistu avoimessa verkossa ainoastaan tiivistelmä. Tekijä ei ole antanut lupaa teoksen kokotekstin julkaisemiseen Internetissä.|en=Theses in this collection have only abstract. The author of the thesis has not allowed to publish the fulltext of the thesis online.|

Näytä suppeat kuvailutiedot