Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Kandidaatin tutkielmat (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Kandidaatin tutkielmat (rajattu näkyvyys)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Asiakaskokemuksen kehittäminen personoinnin keinoin

Viemerö, Emma (2025-05-20)

Asiakaskokemuksen kehittäminen personoinnin keinoin

Viemerö, Emma
(20.05.2025)
Katso/Avaa
Kandidaatintutkielma2025.pdf (484.1Kb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
suljettu
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025052150371
Tiivistelmä
Tämä kandidaatintutkielma tarkastelee asiakaskokemuksen kehittämistä personoinnin keinoin. Aihe on ajankohtainen, sillä asiakkaiden odotukset personoiduista kokemuksista ovat kasvaneet ja yritykset investoivat yhä enemmän personointiin erottautuakseen kilpailijoista. Tästä huolimatta yritykset kohtaavat haasteita asiakaskohtaamisten personoinnissa. Tämän tutkimuksen tavoitteena on syventää ymmärrystä siitä, miten personointi voi vaikuttaa asiakaskokemukseen. Aihetta tutkitaan kahden tutkimuskysymyksen avulla, jotka ovat: Miten personoinnin toteutus vaihtelee asiakaskokemuksen eri vaiheissa? ja Millaisia reaktioita personointi voi herättää asiakkaissa? Tutkielman menetelmänä toimii kirjallisuuskatsaus ja aineistona käytettiin tieteellisiä vertaisarvioituja artikkeleita liittyen aiheeseen.
Tutkielman johtopäätöksinä voidaan todeta, että personointi on tehokas keino asiakaskokemuksen kehittämisessä ja sen toteutus vaihtelee asiakaspolun eri vaiheissa. Ennen ostoa personointi tukee asiakkaiden päätöksentekoa vähentämällä kognitiivista kuormitusta. Oston aikana personointi voi lisätä sujuvuutta, osallistumista ja emotionaalista sitoutumista, kun taas oston jälkeen sen avulla voidaan vahvistaa asiakassuhteita ja lisätä asiakasuskollisuutta. Personointi voi herättää asiakkaissa monenlaisia reaktioita, kuten kognitiivisia, toiminnallisia, sosiaalisia ja emotionaalisia reaktioita. Nämä reaktiot voivat vaikuttaa asiakkaan kokemukseen sekä käyttäytymiseen. Tutkielman perusteella personointi voi paitsi parantaa asiakaskokemusta hetkellisesti, myös rakentaa pitkäaikaista asiakastyytyväisyyttä.
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkielmat (rajattu näkyvyys) [897]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste