Hae
Aineistot 1-10 / 13
Sosioemotionaalisten taitojen ilmeneminen käsityön oppitunneilla : Käsityön aineenopettajien havaintoja 7.-9. luokkalaisten sosioemotionaalisista taidoista
(2024-04-05)
Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää käsityön aineenopettajien havaintoihin perustuen 7.–9. luokkalaisten oppilaiden sosioemotionaalisten taitojen ilmenemisestä käsityön oppitunneilla. Lisäksi tutkielmassa selvitettiin ...
”Ei ole niin tärkeää, mitä teet vaan tärkeintä on se, mitä se tekeminen tekee sinulle.” : Suomalaisten mieskäsityöharrastajien kokemuksia käsitöiden tekemisen yhteydestä hyvinvointiin
(2024-04-05)
Tämän tutkielman tavoitteena on kartoittaa suomalaisten mieskäsityöharrastajien kokemuksia käsitöiden tekemisen yhteydestä hyvinvointiin. Lisäksi selvitetään, kokevatko suomalaiset mieskäsityöharrastajat käsitöiden tekemisellä ...
Opettajien kokemuksia omasta minäpystyvyydestään : tuentarpeinen oppilas käsityötunnilla
(2024-03-18)
Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin peruskoulun käsityötä opettavien opettajien kokemuksia siitä, millaiseksi opettajat kokevat oman minäpystyvyytensä käsityötunneilla tuentarpeisia oppilaita opettaessa. Lisäksi tutkimuksessa ...
Käsityöyrittäjien hyvinvointikokemuksia yrittäjyydestä ja käsitöiden tekemisestä
(2024-02-23)
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, mistä asioista ja millaisia hyvinvointikokemuksia erilaiset käsityöyrittäjät saavat yrittämisestä ja käsitöiden tekemisestä. Tutkimuksessa käy ilmi positiivisten hyvinvointikokemusten ...
Käsityönopettajaopiskelijoiden kokemuksia asiantuntijuuden kehittymisestä opintojen aikana
(2024-03-07)
Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää käsityönopettajaopiskelijoiden kokemuksia asiantuntijuuden kehittymisestä opintojen aikana. Lisäksi tavoitteena oli löytää tekijöitä, jotka koettiin merkityksellisinä asiantuntijuuden ...
Käsityötavoitteiden toteutuminen 3.–6. luokkien käsityössä opettajien kokemana
(2024-04-29)
Tämä tutkielma tarkastelee käsityöopettajien omia kokemuksia käsityötavoitteiden toteutumisesta 3.–6. luokkien käsityön opetuksessa. Tutkielman tavoitteena oli perehtyä teemahaastatteluiden kautta siihen, mitä tavoitteita ...
Käsityön aineenopettajaopiskelijoiden näkemyksiä käsityön eri sisältöalueiden opettamisen mielekkyydestä
(2024-04-28)
Tulevat käsityön aineenopettajat koulutetaan hallitsemaan monimateriaalisen käsityön ja kaikki sen
sisältämät sisällöt. On tärkeää tutkia, onko tulevien käsityön aineenopettajien yliopistokoulutus siihen
pyrkivää, että ...
Käsityön aineenopettajaopiskelijoiden vapaa-ajan käsityöharrastuneisuus ja siinä tapahtuneet muutokset
(2024-04-28)
Tämän tutkielman tarkoituksena on selvittää käsityön aineenopettajaopiskelijoiden käsityöharrastuneisuutta sekä siinä tapahtuneita muutoksia. Tutkimuksessa pyrittiin löytämään myös syitä tapahtuneille muutoksille. Johdannossa ...
Käsityönopettajaopiskelijoiden käyttäjäkokemus vaatteen peruskaavan piirtämisestä : Tarkastelussa avoimen lähdekoodin kaavoitus- ja mittataulukko-ohjelmisto Seamly
(2024-04-28)
Kandidaatintutkielmassa tutkimme käsityönopettajaopiskelijoiden kokemuksia vaatteen peruskaavan
piirtämisestä käyttäen avoimen lähdekoodin Seamly- ohjelmistoa. Vaatteen peruskaavan piirtämistä ei
Turun yliopiston ...
Alakoulujen opettajien ajatuksia käsityön ja liikunnan eheyttämisestä monialaisiksi oppimiskokonaisuuksiksi
(2024-04-28)
Tutkimuksemme tarkoituksena oli selvittää, miten alakoulujen opettajat kokevat käsityön ja liikunnan
eheyttämisen monialaiseksi oppimiskokonaisuudeksi. Lisäksi halusimme löytää ideoita ja ratkaisuja,
miten näitä oppiaineita ...