Hae
Aineistot 1-8 / 8
Early childhood educators’ professional learning through shared practices
(Turun yliopisto, 2018-05-23)
Varhaiskasvattajien ammatillinen oppiminen jaettuna toimintana ja käytäntönä.
Väitöskirjassa tutkittiin varhaiskasvattajien ammatillista oppimista jaettuna toimintana ja käytäntönä. Tässä tutkimuksessa ammatillinen ...
Tilannesidonnaiset ja autenttiset oppimisympäristöt taideoppimisen mahdollistajana
(Turun yliopisto, 2021-01-15)
Tutkimus tarkastelee, millaisena tilannesidonnainen taideoppiminen näyttäytyy erilaisissa autenttisissa oppimisympäristöissä. Oppimisen ja opetuksen tutkiminen todellisen elämän tilanteissa, ympäristöissä ja yhteisöissä ...
Functional participatory roles in collaborative science learning
(Turun yliopisto, 2022-10-06)
Research on roles in collaborative learning has concentrated mainly on roles that are prescribed for students while only limited attention has been devoted to roles that emerge naturally during collaboration. To address ...
Affect in collaborative and virtual inquiry learning: Insights into small student groups and teachers in the classroom
(Turun yliopisto, 2021-06-22)
Research on affect in collaborative learning has previously focused on individual perceptions of affect or collective emotional atmosphere with respect to the learning situation or the environment. This dissertation aims ...
”Kasvaa tytöksi joka itsekin uskaltaa” Suomalaisen tyttökirjallisuuden kasvatuksellisia sisältöjä ja merkityksiä etsimässä
(Turun yliopisto, 2023-05-19)
Tässä väitöstutkimuksessa tarkastellaan suomalaista tyttökirjallisuutta kasvatuksellisesta näkökulmasta kaunokirjallisten teosten ja empiirisen lukijatutkimuksen avulla. Tutkimusta ohjaa pääkysymys: Miten tyttökirjallisuus ...
Learning and teaching scientific thinking at universities
(Turun yliopisto, 2023-12-05)
The aim of this doctoral dissertation is to explore how learning and teaching scientific thinking skills can be promoted at universities. The dissertation consists of four studies that aimed to examine how university ...
Teacher–child relationships, interactions, and culturally inclusive pedagogy: A study on pre- and in-service early childhood education teachers in Finland
(Turun yliopisto, 2024-06-15)
The purpose of this thesis is to develop valid and reliable assessment tools to examine and foster Finnish early childhood education (ECE) teachers’ professional development from the undergraduate level onwards and to ...
Individual differences in rational number knowledge: Novel insight from mathematics anxiety and preterm birth
(Turun yliopisto, 2024-06-14)
Regardless of the vast amount of research on the topic of mathematical development, there is limited understanding on its development in different types of students. For instance, mathematics anxiety and preterm birth are ...