Hae
Aineistot 1-6 / 6
Lounais-Suomen meriklusteri 2009
(Turun yliopisto, 2009-11-17)
Lounais-Suomen meriklusteri kattaa Varsinais-Suomen ja Satakunnan maakunnat. Ensimmäinen alueellisen meriklusterin perusselvitys valmistui vuonna 2006. Tämän tutkimusraportin pääsisältönä on Lounais-Suomen meriklusterin ...
Logistiikka-alan työvoima- ja koulutustarpeet Vakka-Suomessa, Raisiossa ja Raumalla
(Turun yliopisto, 2009-09-16)
Työvoiman saatavuudesta on logistiikka-alalla puhuttu viime vuosina paljon. Suurten ikäluokkien eläköityminen, nuorten houkutteleminen alalle sekä muuttuvat koulutus- ja osaamistarpeet ja -vaatimukset ovat keskeisiä työvoiman ...
Five Baltic Ports Togehter: Forecasts, Trends and Recommendations
(Publications of the Centre for Maritime Studies, University of Turku A 68Turun yliopisto, 2014-01-13)
The ports of Stockholm, Tallinn, Helsinki, Naantali and Turku play key roles in making
the Central Baltic region accessible. Effective, competitive, eco-friendly and safe port
procedures and solutions for the transportation ...
Kuljetusvahingot tilastoissa ja asenteet niiden takana
(Turun yliopiston Merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskuksen julkaisuja - Publications from The Centre For Maritime Studies B 191Turun yliopisto, 2012-09-20)
Suomessa vakuutusyhtiöt korvaavat vuosittain kuljetuksen tavaravahinkoja noin 30 mil-joonan euron arvosta, mutta monien yritysten pienemmät vahingot jäävät tilastoimatta yritysten hoitaessa vahinkotilanteet itse. Suurin ...
Porin ja Rauman satamien aluetaloudelliset vaikutukset
(Turun yliopisto, 2009-02-06)
Porin ja Rauman satamat ovat merkittäviä sekä alueellisella että valtakunnallisella tasolla. Alueellisella tasolla ne ovat paitsi tärkeitä liikenteen kauttakulkupisteitä, myös huomattavia työllistäjiä. Satamien alueellista ...
Pienten säiliöalusten luotsinkäyttövelvollisuus
(Turun yliopiston Merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskuksen julkaisuja - Publications from The Centre For Maritime Studies B 190Turun yliopisto, 2012-09-18)
Suomen voimassaolevan luotsauslain mukaan aluksen on käytettävä luotsia, jos aluksen
koko tai lastin vaarallisuus sitä edellyttää. Alus voidaan vapauttaa luotsinkäyttövelvollisuudesta,
jos aluksen päällikkö suorittaa ...