Hae
Aineistot 1-10 / 68
Koulukotiin sijoitettujen nuorten näkemykset hyvästä opettajuudesta
(Turun yliopisto, 2015-03-26)
Opettaja on yksi merkittävimmistä henkilöistä kouluikäisen lapsen ja nuoren elämässä (Gordon 2006, 387) ja koulukokemukset säilyvät muistoissamme hyvin vahvoina läpi elämän (Jantunen & Ojanen 2010, 5). Opettaja toimii ...
Jaettu pedagoginen johtajuus ammatillisessa oppilaitosorganisaatiossa
(Turun yliopisto, 2017-07-21)
Pedagogista johtamista pidetään suomalaisen koulujohtamisen kulmakivenä. Sen tarve korostuu tulevaisuudessa, koska oppimisen ja opettamisen haasteet lisääntyvät. Oppilaitosorganisaatioissa korostuu tulevaisuudessa ...
Opettajan ja koulunkäynninohjaajan välinen yhteistyö ja vuorovaikutus― ”Jokaista arvostetaan sellasena, ku se on ja niitä vahvuuksia mitä sillä on ja sen tapaa tehdä sitä työtä”.
(Turun yliopisto, 2017-01-20)
Koulunkäynninohjaajien ammattikunta on vakiintunut osaksi peruskoulujen henkilökuntaa jo 1990- luvulla. Heitä työskentelee Suomen kouluissa noin 9000. Taustalla on peruskoulun voimakas muuttuminen viime vuosina. Oppilaan ...
RÖLLI – ”turhaan ei saisi murehtia mutta ystävistään pitäisi huolehtia” : Rölli – elokuvien ystävyyskuvan tarkastelua kriittisen pedagogiikan näkökulmasta
(Turun yliopisto, 2018-01-29)
Tämän tutkimuksen tavoitteena on herättää keskustelua lasten ja perhe-elokuvien sisällöstä. Lasten ja perhe-elokuvat ovat mediakulttuurin tuotteita, joilla on mahdollisuus vaikuttaa olemassa olevaan hyvään ja pahaan sekä ...
Kehitysvuoropuhelu-menetelmän toteutuksen prosessiarviointi. Tapaustutkimus: KVP Matinkylän Omenatarhassa esimiehen ja HR-asiantuntijan näkökulmasta
(Turun yliopisto, 2017-08-09)
Tutkimuksessa seurattiin työntekijälähtöisen Kehitysvuoropuhelu-menetelmän käytännön toteutusprosessia esimiehen ja HR-asiantuntijan muodostaman työparin näkökulmasta. Tutkimuksessa etsittiin prosessin onnistumisen kannalta ...
Pedagogisen hyvinvoinnin merkitykset koulutuksen läpäisyssä. Nuorten kokemuksia matkastaan peruskoulusta Nuorten aikuisten osaamisohjelmaan
(Turun yliopisto, 2016-01-29)
Tämän tutkimuksen tarkoitus oli ymmärtää nuorten aikuisten omia kertomuksia peruskoulusuhteestaan ja yhteisvalinnanperusteista, peruskoulun jälkeisitä vuosista sekä koulutuksiin kiinnittymisistä. Tutkimus kohdistui kuuden ...
”Moniottelijana varhaiskasvatuksen kentällä”. Varhaiskasvatuksen erityisopettajan työhyvinvointi
(Turun yliopisto, 2014-11-07)
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää varhaiskasvatuksen erityisopettajien kokemuksia koskien työhyvinvointia. Tavoitteena on tarkastella varhaiskasvatuksen erityisopettajien suurimpia varhaiserityiskasvatusta ja ...
Sulautuva oppiminen : kirjallisuuskatsaus opettajan ja opiskelijan uusista rooleista
(Turun yliopisto, 2017-10-23)
Tutkielman aiheena on sulautuva oppiminen, jossa sulautetaan eri oppimisympäristöjä yhteen. Se ei ota kantaa mihinkään erityiseen pedagogiseen lähestymistapaan, vaan siihen, miten oppimista lähestytään luomalla ...
Opiskelijaprofiili Aalto yliopiston kauppakorkeakoulun suomenkielisissä maisteriohjelmissa
(Turun yliopisto, 2012-05-30)
Korkeakoulujen maisteriohjelmissa opiskelevien aikuisopiskelijoiden osuus Suomen yliopistoissa on 2000-luvulla lisääntynyt maisteriohjelmatarjonnan kasvun myötä, mutta tutkimusta näistä uusista korkea-asteen opiskelijaryhmistä ...
Tietoisuuden tasot ja tietoisuustaidot. Platonista transmoderniin aikaan.
(Turun yliopisto, 2012-08-15)
Tämä on kasvatusfilosofinen ja -psykologinen, teoreettinen sekä fenomenologis-hermeneuttinen, tutkielma ihmisen tietoisuuden tasoista - ja tietoisuustaidoista, jotka voivat auttaa tietoisuuden tasoilla eteenpäin.
Länsimaisen ...