Selaus laitoksen mukaan kokoelmassa Pro gradu -tutkielmat ja diplomityöt sekä syventävien opintojen opinnäytetyöt (rajattu näkyvyys) Markkinoinnin ja kansainvälisen liiketoiminnan laitos
Aineistot 21-40 / 364
-
Aspects of Cultural Intelligence as Enablers in Expatriate Adjustment : Perceptions of Finnish expatriates
(23.11.2018)The ability to communicate, work, and live with and amongst cultural differences has become the key characteristic for successful individuals and organizations in the global millennium. Therefore, the need to determine the ...suljettu -
Assessment of Industry 4.0 Maturity in Procurement: An Application and Case Study
(19.05.2023)Industry 4.0 has extended its scope out of the realms of manufacturing and begun to shape other areas of business, including procurement. As the industry, 4.0 technologies such as AI and blockchains continue to disrupt ...suljettu -
Assessment of the procurement process in an R&D organization
(18.04.2022)The business potential and value brought by procurement cannot be ignored by any organization, regardless of the industry. Along with the traditional goods and services required to run businesses, the increase in outsourcing ...suljettu -
Assuring compliance with social sustainability standards in multi-tier supply chains : Case study in energy technology company
(07.05.2024)This study was conducted as an assignment for a Finnish energy technology company. Corporate social responsibility and social sustainability have been lacking discussion and research in the field of supply chain management. ...suljettu -
Asukkaiden osallistaminen kaupungin brändi-identiteetin rakentamiseen
(17.05.2021)Kaupunkien välinen kilpailu investoijien huomiosta, matkailijoista ja uusista asukkaista on ajanut kaupungit hakemaan kilpailuetua brändäyksestä. Kaupunkibrändäyksen avulla kaupungit ovat pyrkineet erottautumaan muista ja ...suljettu -
Avainasiakastoiminnan luoma arvo asiantuntijayrityksen asiakkaille
(03.05.2019)Avainasiakastoimintaa on tutkittu vuosien ajan, mutta silti siinä yleisesti keskitytään myyjäyrityksen näkökulmasta tarkastelemaan aihetta, vaikka markkinat ovat muuttuneet asiakaslähtöisiksi. Tässä tutkimuksessa haluttiin ...suljettu -
B2B-asiakaskokemus monikanavaisessa viestintäympäristössä
(29.04.2024)Asiakaskokemuksen muodostuminen on melko uusi ja pirstaleinen tutkimusala, josta tiedetään vielä suhteellisen vähän, ja tämä korostuu erityisesti B2B-ympäristössä. Myös se, miten yritys voi edesauttaa positiivisen ...suljettu -
B2B-verkkokaupan asiakaspolun konversio-optimointi
(12.06.2024)Verkkokaupassa tehtävien ostojen määrä on kasvanut merkittäväksi ja verkkokaupan myynnistä yritysten välinen kaupankäynti on suurempaa kuin kuluttajille suunnattu verkkokauppa. B2B-verkkokauppaa on verkkokaupan kategoria, ...suljettu -
B2C-verkkokaupan asiakaskokemuksen johtaminen : Kosketuspisteet ja asiakaspolut asiakaskokemuksen taustalla
(18.09.2018)Tutkielman tarkoituksena on tutkia, miten asiakaskokemusta johdetaan pienissä ja keskisuurissa B2C-verkkokaupoissa. Lähestymistavaksi valittiin kvalitatiivinen tutkimus, joka toteutettiin viiden teemahaastattelun avulla. ...suljettu -
Balancing the globality and locality in an international brand strategy : An example of Lidl in Finland
(25.11.2022)The competition within modern markets has increased the importance of the brand. Multinational corporations (MNCs) can operate with different international brand strategies to create a competitive advantage by differing ...suljettu -
BCaster's technology as a promotional tool in sports teams' mobile application : A sports team and sponsor perspective
(19.11.2019)The purpose of this master’s thesis was to find out how the technology of the Finnish startup, BCaster, can improve the promotional efforts of sports teams and their sponsors through mobile applications. The literature ...suljettu -
Becoming a preferred customer for supplier innovation resources
(26.04.2021)Supplier networks and relationships are a great source of competitive advantage for companies. Being able to leverage innovations from the supplier base can be a huge boost to the innovation efforts of a company. Developing ...suljettu -
BEHIND THE BELT : The consequences of the Belt and Road – Initiative in Sri Lanka and Djibouti
(09.05.2023)The Belt and Road – Initiative (BRI) is a series of Chinese-funded large-scale infrastructure projects across the globe that was started in 2013. The BRI is connected to the developing world to increase global connectivity ...suljettu -
Benefit Management Framework : Realizing benefits from IT project implemenation
(18.10.2018)Information Technology has become fundamental part of modern company due to its potential to improve performance both on strategic and operational levels (Ashurst, 2015), stressing the importance of IT project implementation’s ...suljettu -
Blockchain technology to enhance information sharing in a port community : Case Vuosaari Harbour, Port of Helsinki
(14.05.2019)Stakeholders operating in a port arguably form a port community, regardless of any efforts towards it. Port community system, in turn, has been extensively studied since its inception in the 1980s. Essentially, it is a ...suljettu -
Blockchain’s effects to sustainability in supply chains
(17.02.2022)Blockchain technology has been praised for its features and several scholars have suggested blockchain could provide benefits to supply chain management. Research on blockchain and its applications in the field of supply ...suljettu -
Blogien rooli millenniaalikuluttajien ostokäyttäytymisessä
(29.11.2018)Blogien rooli on laajentunut pelkästä henkilökohtaisen ilmaisun kanavasta merkittäväksi ostopäätöksiä tuke-vaksi tiedonlähteeksi. Etenkin millenniaaleille niiden suostuttelevasta ja brändi-informaatiota koskevasta sisällöstä ...suljettu -
Bottlenecks of Second-Hand Business Models
(16.05.2022)The environmental crisis has increased the pressure for organizations to find more sustainable business models. Business model innovation offers organizations the opportunity to find new ways for creating value. Retailers ...suljettu -
Brändiaktivismi vastuullisen markkinoinnin menettelytapana – aitoa välittämistä vai valheellista tekopyhyyttä?
(23.05.2024)Brändiaktivismi on yritysten markkinointiin, lähinnä markkinointiviestintään liittyvä toimintatapa, jossa brändi liitetään esimerkiksi sosiaalipoliittisten tai ekologisten asioiden edistämiseen ja pyritään näin korostamaan ...suljettu -
Brändilähettiläiden käytön tehokkuus yrityksen markkinoinnissa
(03.04.2019)Yritykset ovat käyttäneet julkisuuden henkilöitä tuotteidensa suosittelijoina jo 1800-luvun lopusta alkaen. Nykyisin ilmiö on kehittynyt vaikuttajamarkkinoinniksi. Kuka tahansa laajan seuraajakunnan kerännyt henkilö, kuten ...suljettu