Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Kandidaatin tutkielmat (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Kandidaatin tutkielmat (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Leikki lapsen oppimisen tukena

Väisänen, Sofia (2024-05-17)

Leikki lapsen oppimisen tukena

Väisänen, Sofia
(17.05.2024)
Katso/Avaa
Sofia_V%C3%A4is%C3%A4nen_Opinnayte.pdf (396.8Kb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024052739092
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoite on selvittää, onko leikillä vaikutusta lapsen oppimiseen ja millä tavalla leikinnällisiä sekä toiminnallisia oppimistapoja voi hyödyntää oppimisen tukena. Leikki ja lapsen kehitys ovat aina olleet yhteydessä toisiinsa, minkä pohjalta haluan selvittää, voiko leikkiä ja sen tuomia vaikutuksia hyödyntää oppimisessa.
Tutkimus on toteutettu integratiivisena kirjallisuuskatsauksena ja se hyödyntää kahdeksaa (8) eri lähdettä, jotka ovat tutkimuksia, kirjoituksia ja kirjallisuuskatsauksia aiheeseen liittyen. Kerätyt aineistot on pyritty valitsemaan niin, että ne taustoittavat tutkittavaa aihetta mahdollisimman laajasti.
Aineistot tukevat leikin ja oppimisen yhteyttä, sillä leikki kehittää sellaisia taitoja, joita lapsi tarvitsee oppiessaan. Tällaisia taitoja ovat esimerkiksi sosiaaliset taidot, itsesäätelytaidot, kognitiiviset taidot sekä ongelmanratkaisutaidot. Toiminnalliset ja leikinnälliset oppimistavat auttavat lasta pysymään orientoituneena tehtävään ja kasvattavat lapsen motivaatiota. Ohjattu leikki varhaisessa lapsuudessa on yhteydessä hyviin oppimistuloksiin tulevaisuudessa. Saatuja tuloksia voidaan hyödyntää opetussuunnitelman sekä opettajankoulutuksen kehittämisessä ja niiden avulla saadaan tietoa lapsen oppimisen tarpeista.
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkielmat (kokotekstit) [1625]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste