Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Kandidaatin tutkielmat (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Kandidaatin tutkielmat (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosiaalisen median videopohjaisten alustojen asema Z-sukupolven kuluttajien sitouttamisessa luksusmuodin brändeihin

Sandell, Beata (2024-05-24)

Sosiaalisen median videopohjaisten alustojen asema Z-sukupolven kuluttajien sitouttamisessa luksusmuodin brändeihin

Sandell, Beata
(24.05.2024)
Katso/Avaa
Kandidaatintutkielma%20Beata%20Sandell.pdf (629.7Kb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2024060545236
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on nykyajan kuva ja se on lyhyessä ajassa saavuttanut asiakkaiden luottamuksen kaupallisessa sisällössä ja ohittanut perinteisen median. Viime aikoina erityisesti videosisällön ja videopohjaisten alustojen suosio on kasvanut sosiaalisessa mediassa, erityisesti Z- sukupolven keskuudessa. Muuttuvassa ympäristössä luksusmuodin brändeille on tärkeää ymmärtää Z-sukupolven potentiaali kuluttajina. Tämän tutkielman tarkoituksena on tarkastella Z- sukupolven kuluttajien sitoutumista luksusmuodin brändeihin sosiaalisen median videopohjaisilla alustoilla. Tarkastelu tehdään kolmen tutkimuskysymyksen avulla, jotka on muodostettu pääkäsitteiden pohjalta:
1. Millaisia erityispiirteitä on kuluttajien sitoutumisessa luksusmuodin brändeihin?
2. Millaisia erityispiirteitä Z-sukupolvessa on kuluttajina?
3. Miten sosiaalisen median videopohjaiset alustat vaikuttavat Z-sukupolven kuluttajien sitoutumiseen luksusmuodin brändeihin?
Tutkielma pyrkii antamaan lukijalle kuvan Z- sukupolven kuluttajien motivaatioista kuluttaa luksustuotteita ja sitoutumisesta luksusmuodin brändeihin erityisesti sosiaalisen median videopohjaisilla alustoilla, tarkastelemalla aiheeseen liittyvää kirjallisuutta. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tutkielman keskeiset johtopäätökset osoittavat, että Z-sukupolven kuluttajat sitoutuvat luksusbrändeihin vahvasti sosiaalisen median videopohjaisten alustojen, kuten TikTokin, kautta. Z-sukupolvi arvostaa erityisesti brändien autenttisuutta, läpinäkyvyyttä ja kykyä luoda tunnesiteitä. Tutkielmassa havaittiin, että videopohjaiset alustat mahdollistavat tehokkaan vuorovaikutuksen ja yhteisöllisyyden tunteen, mikä on keskeistä tämän sukupolven sitouttamisessa. Tutkielman sivumäärän ollessa rajallinen, se käsittelee aihetta pintapuolisesti, joka tarjoaa mahdollisuuksia jatkotutkimuksille aiheesta.
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkielmat (kokotekstit) [1769]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste