Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • In English
  • Suomeksi
  • In English
  • Kirjaudu
Näytä aineisto 
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Kandidaatin tutkielmat (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
  •   Etusivu
  • 1. Kirjat ja opinnäytteet
  • Kandidaatin tutkielmat (kokotekstit)
  • Näytä aineisto
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Effectiveness of Integrating Physical Activity in Primary School Environments. A Literature Review

Ylitalo, Venla; Tang, Chelsey (2025-05-08)

The Effectiveness of Integrating Physical Activity in Primary School Environments. A Literature Review

Ylitalo, Venla
Tang, Chelsey
(08.05.2025)
Katso/Avaa
Bachelors%20Thesis%2C%20Tang%2C%20Ylitalo.pdf (413.7Kb)
Lataukset: 

Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
avoin
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on:
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025051240882
Tiivistelmä
The presence of physical activity in primary school classrooms has been shown to provide better learning outcomes when comparing situations that have or have not integrated physical activity. Physical activity can be defined in many ways; in this study, we will categorise physical activity as movement, physical education, and non-sedentary time. How physical activity is integrated in different parts of the world varies greatly. In this study, we aim to explore the different methods of integrating physical activity in a primary school context, the effectiveness of physical activity on increasing academic achievements and students’ well-being. Presenting two case studies of Finland and Macau respectively, their methods are compared in incorporating physical activity in an educational context and their respective results, as well as their aims and purposes of doing so. According to research conducted on the two listed locations, there is a positive relationship between physical activity and learning outcomes, in which the latter is supported by the former in this study. Physical activity has also shown to benefit physical health, mental health, reducing obesity rates and developing motor skills.
Kokoelmat
  • Kandidaatin tutkielmat (kokotekstit) [1365]

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste
 

 

Tämä kokoelma

JulkaisuajatTekijätNimekkeetAsiasanatTiedekuntaLaitosOppiaineYhteisöt ja kokoelmat

Omat tiedot

Kirjaudu sisäänRekisteröidy

Turun yliopiston kirjasto | Turun yliopisto
julkaisut@utu.fi | Tietosuoja | Saavutettavuusseloste