Hae
Aineistot 1-10 / 63
Noncognitive factors in academic achievement : Linking occupational aspirations, personality traits, extracurricular activities, and gender to school success
(Turun yliopisto, 2017-10-11)
It is well known that intelligence explains roughly 25 percent of school success. However, that still leaves 75 percent of the variation unaccounted for. Other noncognitive factors influencing academic performance include ...
Valintojen poluilla : Haastattelututkimus koulutuksen vaihtamisesta Turun yliopistossa
(Turun yliopisto, 2017-10-11)
Tutkimuksessa selvitettiin opiskelijoiden perusteluja päätökselle koulutuksen vaihtamisesta. Koulutuksen vaihtamisen tarkastelu rajattiin Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekuntaan. Tutkimuksessa tarkasteltiin, millä ...
Ulos kopista! Yhteisopettajuus yläkoulussa erityisopettajien kokemana
(Turun yliopisto, 2017-10-11)
Erityisopetuksen ja oppilaan oppimisen tukemisen edellytetään toteutuvan yhä enemmän oppilaan lähikoulussa sekä mahdollisuuksien mukaan oman ryhmän mukana. Yhteisopettajuus nähdään yhtenä keinona lisätä oppilaiden ...
The self-initiated intercultural learning process among international university students
(Turun yliopisto, 2017-10-11)
The aim of this qualitative research paper is to understand the self-initiated intercultural learning process among international university students. The process is studied using the viewpoints of understanding and ...
Työterveyshuollon opintojen hyödyntäminen työterveyshoitajan työssä
(Turun yliopisto, 2017-11-13)
Tutkimuksen tarkoituksena oli kuvata ja selvittää työterveyshoitajien näkökulmasta, minkälaisia työterveyshuollon opinnoissa saavutettuja taitoja hyödynnetään työterveyshoitajan työssä ja, miten työterveyshoitajan työssä ...
Arviointikeskustelun toimivuus lievästi ja keskiasteisesti kehitysvammaisilla oppilailla
(Turun yliopisto, 2017-11-13)
Tässä tutkimuksessa tarkastelen arviointikeskustelun toimivuutta lievästi ja keskiasteisesti kehitysvammaisilla oppilailla erityisluokanopettajien näkökulmasta. Espoossa alakoulun luokilla 1-6 otettiin käyttöön arviointikeskustelu ...
Class Teacher Students’ Beliefs about Teaching, Ability and Research Skills
(Turun yliopisto, 2017-11-15)
The aim of teacher education is to train high level experts of education who possess a wide range of theoretical-methodological skills. Prior research has shown that students’ beliefs strongly influence what knowledge they ...
Sulautuva oppiminen : kirjallisuuskatsaus opettajan ja opiskelijan uusista rooleista
(Turun yliopisto, 2017-10-23)
Tutkielman aiheena on sulautuva oppiminen, jossa sulautetaan eri oppimisympäristöjä yhteen. Se ei ota kantaa mihinkään erityiseen pedagogiseen lähestymistapaan, vaan sii-hen, miten oppimista lähestytään luomalla ...
Kuulluksi tulemisesta vallan ja vastuun jakamiseen. Kuudesluokkalaisten koettu osallisuus luokassa oppilaiden ja opettajien silmin.
(Turun yliopisto, 2017-08-09)
Lasten osallisuus heitä koskevassa päätöksenteossa on muodostunut yhä laajemmin tunnustetuksi periaatteeksi 2000-luvulla. Oppilaiden osallisuus on ollut vahvasti mukana valtakunnallisessa koulu- ja kasvatuskeskustelussa. ...
Kestääkö yliopisto? Kyselytutkimus Turun yliopiston opiskelijoille opintojen etenemiseen liittyvistä tekijöistä ja opintotukijärjestelmän toimivuudesta.
(Turun yliopisto, 2017-10-11)
Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää opiskelijoiden kokemuksia opintoja edistävistä ja hidastavista tekijöistä. Mitkä ovat ne tekijät, jotka vaikuttavat opintojen etenemiseen? Opiskelijoiden opiskeluaikoja on pyritty ...