Hae
Aineistot 1-10 / 80
Early childhood educators’ professional learning through shared practices
(Turun yliopisto, 2018-05-23)
Varhaiskasvattajien ammatillinen oppiminen jaettuna toimintana ja käytäntönä.
Väitöskirjassa tutkittiin varhaiskasvattajien ammatillista oppimista jaettuna toimintana ja käytäntönä. Tässä tutkimuksessa ammatillinen ...
Exploring motivational effects of a mathematics serious game
(Turun yliopisto, 2018-06-18)
Abstract:
This dissertation examines the motivational effects of a mathematics serious game called the Number Navigation Game (NNG) amongst upper elementary school students in Finland and Mexico. The aims of the studies ...
Teknologiavälitteisen viestintäosaamisen kehittäminen liiketalouden ylemmissä ammattikorkeakoulututkinnoissa -Työelämän tarpeista opetussuunnitelmiin
(Annales Universitatis Turkuensis C 442Turun yliopisto, 2017-08-18)
Teknologian kehittyminen on mahdollistanut asiantuntijoiden verkostoitumisen globaalisti ajasta ja paikasta riippumatta. Samalla teknologiavälitteisen viestinnän osaamisen merkitys asiantuntijatehtävissä ...
”Yhdessä enemmän matemaattista osaamista” – äidin ja isän ohjausvuorovaikutus ja varhaiskasvatuksen määrä lapsen kehityksen ennustajina
(Turun yliopisto, 2017-12-09)
Tämän väitöskirjatutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten äiti–lapsi- ja isä–lapsivuorovaikutus ja varhaiskasvatukseen osallistuminen lapsen ensimmäisinä ikävuosina ovat yhteydessä lapsen matemaattisten taitojen ...
Johtajan jäljillä – Johtaminen varhaiskasvatuksen hajautetuissa organisaatioissa laadun ja pedagogisen tuen näkökulmasta
(Annales Universitatis Turkuensis C 400Turun yliopisto, 2015-02-13)
Tutkimus sijoittuu varhaiskasvatuksen hajautetun organisaation kontekstiin, mutta tulokset ovat siirrettävissä muihinkin suomalaisiin kasvatus- ja opetustoimen organisaatioihin. Hajautettujen organisaatioiden tutkimus on ...
Socially shared metacognitive regulation during collaborative learning processes in student dyads and small groups
(Turun yliopisto, 2015-10-02)
Traditionally metacognition has been theorised, methodologically studied and empirically tested from the standpoint mainly of individuals and their learning contexts. In this dissertation the emergence of ...
Maahanmuuttajaoppilaan osallisuus koulukiusaamisessa
(Turun yliopistoAnnales Universitatis Turkuensis C 249, 2006-11-10)
Maahanmuuttajataustaisten oppilaiden määrä Suomen peruskouluissa on lisääntynyt voimistuen 1990-luvulta lähtien, ja tämä kehitys on jatkunut näihin päiviin saakka. Väestöennusteissa ennakoidaan yleisesti maahanmuuton ...
Development of children’s motivational orientations from ages 4 to 9 : stability and changes of motivational profiles before school-age as a function of early language skills
This dissertation aims to contribute to our understanding of the developmental patterns of motivational orientations in young children and how these patterns are associated with language skills. Motivation research has ...
Uraohjaus ja urasuunnittelu ammattikorkeakoulussa
(Annales Universitatis Turkuensis C 384Turun yliopisto, 2014-08-29)
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaista uraohjausta ammattikorkeakoulun tuutoriopettajat antavat ja millaista uraohjausta opiskelijat haluavat. Lisäksi tavoitteena oli selvittää, löytyykö opiskelijoiden ...
TOWARDS OPTIMAL SCAFFOLDING OF LOW ACHIEVERS’ LEARNING : combining intertwined, dynamic, and multi-domain perspectives
(Turun yliopisto, 2017-04-07)
This dissertation aims to contribute to the optimal scaffolding of low achievers’ learning. Scaffolding research has traditionally concentrated on teachers’ short-term support and, thus, has not scrutinized ...