Hae
Aineistot 1-10 / 17
Välittävä kasvatus ja opetus peruskoulun yhdeksäsluokkalaisten kokemana
(Turun yliopisto, 2021-12-03)
Välittäminen nähdään ihmisen perustarpeena. Tarvitsemme heitä, jotka välittävät samoin kuin heitä, joista välitämme. Kun puhumme välittämisestä koulussa, puhumme paljolti opettajan välittävästä asenteesta oppilaita tai ...
Early childhood educators’ professional learning through shared practices
(Turun yliopisto, 2018-05-23)
Varhaiskasvattajien ammatillinen oppiminen jaettuna toimintana ja käytäntönä.
Väitöskirjassa tutkittiin varhaiskasvattajien ammatillista oppimista jaettuna toimintana ja käytäntönä. Tässä tutkimuksessa ammatillinen ...
Supporting early mathematical skills of multilingual children – Bridging the gap
(Turun yliopisto, 2025-06-26)
The aim of this dissertation was to provide a deeper understanding on how to support multilingual children’s mathematical skills in early childhood education and care (ECEC). Research has shown that multilingual children ...
Affect in collaborative and virtual inquiry learning: Insights into small student groups and teachers in the classroom
(Turun yliopisto, 2021-06-22)
Research on affect in collaborative learning has previously focused on individual perceptions of affect or collective emotional atmosphere with respect to the learning situation or the environment. This dissertation aims ...
Kolminäkökulmainen tutkimus maahanmuuttajataustaisesta varhaiskasvatushenkilöstöstä suomalaisessa päiväkodissa
(Turun yliopisto, 2023-03-10)
Väitöstutkimuksen tavoitteena on selvittää ja kuvata maahanmuuttajataustaisten varhaiskasvatuksen opettajien ja lastenhoitajien kokemuksia sekä suomalaistaustaisen varhaiskasvatushenkilöstön ja päiväkodin johtajien näkemyksiä ...
Näkökulmia muuttuvaan työrauhaan: Monimenetelmällinen tarkastelu peruskoulukontekstissa
(Turun yliopisto, 2024-11-15)
Tämä väitöskirjatutkimus kohdistuu peruskoulun työrauhaan. Työrauhaa tarkastellaan systeemiteoreettisesti (Bronfenbrenner, 1979, 2017) ja opettajan osaamisen mallin (MAP) näkökulmasta (Metsäpelto ym., 2022; Metsäpelto ym., ...
Argumentation in virtual collaborative learning: Cross-section of small student group argumentative and metacognitive discussion
(2025-05-09)
Research on scientific argumentation in collaborative learning has recently emphasized written argumentation in a very structured context. This dissertation aims to widen the perspective by viewing spoken argumentation in ...
Interventiotutkimus kolmasluokkalaisten murtolukujen oppimisesta : "Ylhäällä olevat vain plussataan"
(Turun yliopisto, 2021-05-28)
Murtolukujen heikko hallinta vaikuttaa negatiivisesti oppilaan matematiikan suoriutumiseen ja siten murtolukujen osaaminen heijastuu aina toisen asteen koulutusvalintoihin saakka. Tutkimuksen tavoitteena oli kehitellä ...
Teacher–child relationships, interactions, and culturally inclusive pedagogy: A study on pre- and in-service early childhood education teachers in Finland
(Turun yliopisto, 2024-06-15)
The purpose of this thesis is to develop valid and reliable assessment tools to examine and foster Finnish early childhood education (ECE) teachers’ professional development from the undergraduate level onwards and to ...
Learning and teaching scientific thinking at universities
(Turun yliopisto, 2023-12-05)
The aim of this doctoral dissertation is to explore how learning and teaching scientific thinking skills can be promoted at universities. The dissertation consists of four studies that aimed to examine how university ...