Hae
Aineistot 1-10 / 39
Designing scaffolding for personal learning environments: Continuous learning perspective in vocational teacher education context.
(Turun yliopisto, 2020-08-21)
The present dissertation examined how to scaffold students when they study in
their Personal Learning Environments (PLEs). PLEs give students the freedom to
choose their learning environments by themselves and the ability ...
Johtajan jäljillä – Johtaminen varhaiskasvatuksen hajautetuissa organisaatioissa laadun ja pedagogisen tuen näkökulmasta
(Annales Universitatis Turkuensis C 400Turun yliopisto, 2015-02-13)
Tutkimus sijoittuu varhaiskasvatuksen hajautetun organisaation kontekstiin, mutta tulokset ovat siirrettävissä muihinkin suomalaisiin kasvatus- ja opetustoimen organisaatioihin. Hajautettujen organisaatioiden tutkimus on ...
Välittävä kasvatus ja opetus peruskoulun yhdeksäsluokkalaisten kokemana
(Turun yliopisto, 2021-12-03)
Välittäminen nähdään ihmisen perustarpeena. Tarvitsemme heitä, jotka välittävät samoin kuin heitä, joista välitämme. Kun puhumme välittämisestä koulussa, puhumme paljolti opettajan välittävästä asenteesta oppilaita tai ...
Opettajan monikulttuurinen työ
(Turun yliopistoAnnales Universitatis Turkuensis C 267, 2008-04-11)
<b>Teacher's multicultural work</b>
The purpose of the present study is to explore teachers’ conceptions of their work as teachers of multicultural students. Teachers’ experiences of multicultural work and conceptions ...
Ohjaus ja oppilaiden urapohdinta. Turkulaisten peruskoulun päättöluokkalaisten ohjauskokemukset urapohdinnan selittäjinä
(Annales Universitatis Turkuensis C 423Turun yliopisto, 2016-08-26)
Tutkimuksessa selvitetään turkulaisten peruskoulun päättöluokkalaisten urapohdintaeroja ja sitä, miten oppilaiden arviot opettajien ja oppilaanohjaajien toteuttamasta ohjauksesta ovat yhteydessä heidän urapohdintaansa. ...
Uraohjaus ja urasuunnittelu ammattikorkeakoulussa
(Annales Universitatis Turkuensis C 384Turun yliopisto, 2014-08-29)
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaista uraohjausta ammattikorkeakoulun tuutoriopettajat antavat ja millaista uraohjausta opiskelijat haluavat. Lisäksi tavoitteena oli selvittää, löytyykö opiskelijoiden ...
Maahanmuuttajaoppilaan osallisuus koulukiusaamisessa
(Turun yliopistoAnnales Universitatis Turkuensis C 249, 2006-11-10)
Maahanmuuttajataustaisten oppilaiden määrä Suomen peruskouluissa on lisääntynyt voimistuen 1990-luvulta lähtien, ja tämä kehitys on jatkunut näihin päiviin saakka. Väestöennusteissa ennakoidaan yleisesti maahanmuuton ...
Käsityön monet merkitykset. Opettajankoulutuksen opiskelijoiden käsityölle antamat merkitykset ja niiden huomioon ottaminen käsityön opetuksessa
(Turun yliopisto, 2011-09-16)
Tämän tutkimuksen kohteena olivat opettajaopiskelijat, jotka reflektoivat käsityöprosessin aikaista toimintaansa ja sen tuloksia. Tutkimuksen kontekstina oli Turun yliopiston opettajankoulutuslaitoksen Rauman yksikön ...
Fiktiivisen kirjallisuuden maailmasta monikulttuuriseen Suomeen. Ennakointikertomus kirjallisuudenopetuksen ja monikulttuurisuuskasvatuksen välineenä
(Turun yliopistoAnnales Universitatis Turkuensis C 297, 2010-03-05)
<b>From the world of fiction literature into multi-cultural Finland. Anticipatory story as an educational tool in teaching of literature and multiculturalism</b>
The research clarifies the relationship between reading ...
”Hei, mä opin tän asian enkuks!” Toimintatutkimus ympäristötiedon ainesisältöjen ja vieraan kielen oppimisesta sekä opettamisesta englanninkielissä oppituokioissa
(Annales Universitatis Turkuensis C 346Turun yliopisto, 2012-11-02)
Tämä kvalitatiivinen toimintatutkimus sai lähtökipinän opettajan tarpeesta kehittää englannin kielen opetustaan suuntaan, joka innostaisi oppijoita opiskelemaan ja tuottamaan vierasta kieltä rohkeasti. Tutkimuksen tarkoituksena ...