Hae
Aineistot 1-10 / 877
iPad opetuksessa – Uhka vai mahdollisuus? Noviisi- ja eksperttiopettajien kokemuksia iPad-opetuksesta
(Turun yliopisto, 2015-10-30)
Tässä tutkimuksessa tutkittiin opettajien kokemuksia iPad-opetuksesta. Aineisto kerättiin Facebookin iPad opetuksessa -ryhmässä jaetulla Webropol-kyselylomakkella (N=62) ja tapaustutkimuskoulun yksilöhaastatteluilla (N=6). ...
Kodin ja koulun yhteistyön toimivuus, haasteet sekä kehitystoiveet huoltajien ja opettajien näkökulmasta
(Turun yliopisto, 2017-08-02)
Jo pitkään on oltu tietoisia kodin ja koulu yhteistyön sujuvuuden vaikutuksista lapsen kasvuun ja kehitykseen. Perusopetusta säätelevät lait ja asiakirjat toteavat, että opetuksessa tulee olla yhteistyössä kotien kanssa. ...
Valmennat korista – kasvatatko isoksi? Poikien koripallovalmentajien kokemuksia kasvattamisesta valmennustyössä.
(Turun yliopisto, 2017-08-09)
Tässä tutkimuksessa selvitin, minkä koripallovalmentajat kokevat kasvattamiseksi poikia valmentaessaan. Samoin selvitin, miten valmentajat toteuttavat kasvattamisen käytännön valmennustyössään ja mitkä seikat valmentajien ...
Miltä MOVE tuntuu? 8.-luokkalaisten kokemuksia MOVE-mittauksesta
(Turun yliopisto, 2017-08-09)
Nuorten fyysisen aktiivisuuden vähentyminen ja inaktiivisuuden lisääntyminen ovat herättäneet huolen nuorten fyysisen toimintakyvyn heikkenemisestä. Tämän vuoksi Opetushallitus on yhdessä opetus- ja kulttuuriministeriön ...
Kodin ja päiväkodin välinen yhteistyö sosiaalisina tilanteina – vanhempien kertomuksia päivittäisistä kohtaamisista
(Turun yliopisto, 2017-01-17)
Tämän pro gradu –tutkielman tarkoitus oli selvittää, minkälaisina vanhemmat kokevat päivittäiset kohtaamistilanteet päiväkodissa sekä vanhempien ja ammattikasvattajien keskinäiset roolit näissä tilanteissa, vanhempien ...
Luokanopettajan valmiudet oppilaan sosioemotionaalisten taitojen ja minäpystyvyyden tukemiseen
(Turun yliopisto, 2017-01-17)
Suomalaisten lasten kouluviihtyvyys on heikkoa kansainvälisten tutkimusten mukaan. Vuonna 2011 YK:n lapsen oikeuksien komitea suositteli Suomelle, että se kiinnittäisi enemmän huomioita lasten hyvinvointiin kouluissa. ...
Yhteisopetusta monimateriaalisessa käsityön opetuksessa länsisuomalaisessa peruskoulussa
(Turun yliopisto, 2017-11-22)
Tämän tutkielman tavoitteena on selvittää, miten opettajat kokevat yhteisopetuksen monimateriaalisessa käsityön opetuksessa länsisuomalaisessa peruskoulussa. Selvitämme, mitkä asiat vaikuttavat monimateriaalisen käsityön ...
Haastattelututkimus kolmen luokanopettajan toteuttamasta tehostetun tuen eriyttämisestä
(Turun yliopisto, 2015-09-18)
Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvittää, miten muutamat tehostettua tukea antavat opettajat eriyttävät tehostetun tuen oppilaitaan. Tutkimuksessa kartoitettiin sitä, mitä Perusopetuksen opetussuunnitelman ...
Käsityönopettajuuteen kasvu, Käsityön aineenopettajaksi opiskelevien käsityksiä opettajuuteen kasvusta itseohjatun puukontuottamisprosessin avulla
(Turun yliopisto, 2015-09-18)
Tutkimuksen tarkoituksena on tutkia käsityön aineenopettajaksi opiskelevien käsityksiä opettajuuteen kasvusta itseohjautuvan käsityöprosessin avulla. Itseohjautuva oppiminen tapahtuu tutkijoiden laatiman puukontuottamiso ...
Vihastuttaako Wilma? Kielteisesti Wilmaan suhtautuvien huoltajien kokemuksia ja kehitysehdotuksia Wilma-järjestelmästä
(Turun yliopisto, 2017-03-21)
Suomessa yhtenä kodin ja koulun yhteydenpitojärjestelmänä toimii paljon keskustelua herättänyt Wilma-järjestelmä, jota käyttävät esimerkiksi opettajat ja huoltajat. Vaikka aikaisempien tutkimusten mukaan Wilmaa pidetään ...