Hae
Aineistot 1-6 / 6
"Eikä sillä ole väliä miltä näyttää, kun on itsevarma." : 6.-luokkalaisten tyttöjen ja poikien käsityksiä kehonkuvasta
(2022-04-01)
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kuudesluokkalaisten tyttöjen ja poikien käsityksiä kehonkuvasta ja kouluympäristön merkittävistä tekijöistä myönteisen kehonkuvan tukemiseksi. Myönteinen kehonkuva tukee kokonaisvaltaista ...
Minussa ei siis ole mitään vikaa, mutta näitä asioita voin harjoitella. JES! : Tapaustutkimus neljän luokanopettajan kokemuksista ammatillisen hyvinvoinnin tukemisesta koulutuksellisessa ryhmätyönohjauksessa
(2022-02-07)
Tässä tapaustutkimuksessa seurataan neljän luokanopettajan työnohjausprosessia syksyn 2020 aikana. Tutkija toimi itse tutkimuksessa työnohjaajana. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää luokanopettajien käsityksiä ammatilliseen ...
Alokkaiden PVMoodlen käyttöön kohdistuvat asenteet ja kokemukset varusmieskoulutuksen alokasjaksolla
(2022-02-10)
Tässä tutkimuksessa selvitettiin Merivoimissa varusmiespalvelustaan suorittavien alokkaiden PVMoodlen käyttöön kohdistuvia asenteita ja käyttökokemuksia alokasjakson aikana. Asenteita ja niihin vaikuttavia tekijöitä mitattiin ...
Eriyttämisen keinot neljännen luokan äidinkielen ja kirjallisuuden oppikirjoissa
(2022-05-16)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tarkastella peruskoulun neljännen luokan äidinkielen ja kirjallisuuden oppikirjojen eriyttämisen keinoja. Opetuksen eriyttämisellä tarkoitetaan niitä opetuksessa käytettäviä pedagogisia ...
Luokanopettajaopiskelijoiden näkemyksiä ja kokemuksia tunnetaidoista : tunnetaidot osana luokanopettajan opintoja Turun yliopistossa
(2021-11-16)
Tunnetaidot ovat olleet viime vuosina esillä mediassa ja niiden kehittämisen tarve on huomioitu kasvatustieteen kentällä niin kansallisesti, kuin kansainvälisestikin. Tunnetaidot on kirjattu vuoden 2014 opetussuunnitelmaan ...
Vanhempien osallisuus ja koulunkäynnin tuki : Määrällinen tutkimus vanhempien osallistumisesta lapsen koulunkäyntiin
(2021-06-16)
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan vanhempien tapoja osallistua lapsen koulunkäyntiin sekä osallisuuteen yhteydessä olevia tekijöitä lapsen ollessa 1.–6. luokalla. Tutkimuksen tavoitteena on tunnistaa tekijöitä, joilla on ...