Hae
Aineistot 1-10 / 12
"Ihminen on hyödytön intohimo" : Jean-Paul Sartren eksistentialismi Jean- Luc Godardin elokuvassa Alphaville
(2020-03-11)
Tässä tutkielmassa tarkastellaan Jean-Luc Godardin elokuvaa Alphaville (1965)
eksistentialismin näkökulmasta. Tutkielman lähtökohtana on havainto siitä, että Godardin
tyyliä tehdä elokuvia on kutsuttu eksistentiaaliseksi ...
“Beauty Born of Light” : Representations of Finnish Women in Contemporary Advertisements : Cases Lumene, Marimekko and Kalevala Koru
(2020-05-19)
This thesis examines the ways in which Finnish women are represented in contemporary advertisements by Lumene Oy, Marimekko Oy and Kalevala Koru Oy released around Finland’s centennial. This research aimed to determine how ...
”Hei sinä, Nyt tässä taas!” : Keinotekoinen personointi lukijoiden puhuttelemisen keinona Helsingin Sanomien Nytissä
(2018-05-29)
Tarkastelen tutkielmassa, miten ja miksi Helsingin Sanomien Nyt-brändi puhuttelee lukijoitaan. Joukkoviestimet käyttävät puhuttelevaa tyyliä antaakseen kuvan siitä, että mediatekstin tuottanut henkilö puhuu kullekin yleisön ...
"Sopivasti treeniä, hyvää ruokaa ja paljon fiilistelyä" : Hyvinvointi ja vapaa-aika sosiaalisen median vaikuttajien leipätyönä
(2020-04-28)
Tutkielma käsittelee sosiaalisen median vaikuttajien leipätyön rakentumista hyvinvointikulttuurin kontekstissa. Sosiaalisen median toimintaympäristössä tapahtuva käyttäjälähtöinen työ on viime vuosina juurtunut osaksi ...
Kuriton nainen ja komea mies : Girls-sarjan jaksoon ”One Man’s Trash” kohdistunut kritiikki postfeministisen televisiotutkimuksen näkökulmasta
(2020-05-28)
Tutkielma käsittelee Girls-sarjan toisen tuotantokauden jaksoon One Man’s Trash kohdistuvaa kritiikkiä ja mitä tästä kritiikistä voidaan tulkita postfeministisen televisiotutkimuksen kautta. Tutkielma auttaa lukijaa ...
”Binge time!” – Netflix-sarjan maratonkatsojan aktiivisuuden ja kulttuuripääoman merkityksiä Twitterissä
(2021-03-04)
Tämä pro gradu -tutkielma käsittelee sarjojen maratonkatsojien Twitterissä julkaistujen päivitysten sisältöjä katsojan aktiivisuuden sekä kulttuuripääoman näkökulmasta. Keskeisenä tavoitteena on ollut selvittää, miten ...
Markus Selin osana kansallista ja kansainvälistä elokuvatuottamisen traditiota
(2019-08-26)
Tutkielmassa tarkastelen Markus Seliniä elokuvatuottajana osana kansallista ja kansainvälistä elokuvien tekemisen traditiota. Selin on työskennellyt elokuvatuottajana yli 30 vuotta, tuottanut yli 60 pitkää näytelmäelokuvaa ...
Epäilyksen tuolla puolen : Kinesteettinen katsojuus ja nuorten miesten pahuuden kuvaukset uuden vuosituhannen kotimaisessa elokuvassa
(2019-05-20)
Tässä tutkielmassa tarkastellaan katsojan ihon alle työntyvää onttoa ja väkivaltaista tunnelmaa ja sen elokuvallista tuottamista viidessä nuoria miehiä kuvaavassa kotimaisessa elokuvassa. Elokuvat ovat ilmestymisjärjestyksessä: ...
Visiona visuaalisuus – Tapaustutkimus Veikkauksen Instagram-strategiatyöstä
(2019-01-09)
Sosiaalisen median sovellukset tarjoavat yrityksille uudenlaisia mahdollisuuksia päivittäiseen sisällöntuotantoon ja brändin rakennustyöhön. Maailmanlaajuisesti nopeimmin kasvanut sosiaalisen median sovellus Instagram on ...
”Minä: yritys” : Media uusliberalistisen identiteetin ylläpitäjänä
(2023-05-08)
Tutkielma tarkastelee median, hyvinvoinnin ja nykykulttuuria hallitsevan uusliberalismin kytköksiä. Miksi hyvinvointiin tähtäävässä kulttuurissa on niin paljon pahoinvointia? Miten media ylläpitää aktiivista ja itsevastuullista ...