Hae
Aineistot 1-10 / 66
Early childhood educators’ professional learning through shared practices
(Turun yliopisto, 2018-05-23)
Varhaiskasvattajien ammatillinen oppiminen jaettuna toimintana ja käytäntönä.
Väitöskirjassa tutkittiin varhaiskasvattajien ammatillista oppimista jaettuna toimintana ja käytäntönä. Tässä tutkimuksessa ammatillinen ...
Exploring motivational effects of a mathematics serious game
(Turun yliopisto, 2018-06-18)
Abstract:
This dissertation examines the motivational effects of a mathematics serious game called the Number Navigation Game (NNG) amongst upper elementary school students in Finland and Mexico. The aims of the studies ...
Opetussuunnitelman ohjaustapa ja opettajan opetussuun-nitelmaosaaminen : opettajan toimijuuden osa-alueiden tarkastelua
(Turun yliopisto, 2018-08-24)
Tämän väitöskirjan tavoitteena on lisätä ymmärrystä suomalaisen peruskoulun valtakunnallisten opetussuunnitelman perusteiden ohjaustavasta ja opettajan opetussuunnitelmaosaamisesta. Opetussuunnitelmassa ilmaistaan kulloisenkin ...
The interactions and relationships of achievement motivation, interest and learning in different educational contexts
(Turun yliopisto, 2019-06-28)
ABSTRACT
The aim of this dissertation was to examine how individual’s motivational aspects, more precisely achievement goal orientations and interest, develop over time and relate to different types of learning outcomes. ...
Teknologiavälitteisen viestintäosaamisen kehittäminen liiketalouden ylemmissä ammattikorkeakoulututkinnoissa -Työelämän tarpeista opetussuunnitelmiin
(Annales Universitatis Turkuensis C 442Turun yliopisto, 2017-08-18)
Teknologian kehittyminen on mahdollistanut asiantuntijoiden verkostoitumisen globaalisti ajasta ja paikasta riippumatta. Samalla teknologiavälitteisen viestinnän osaamisen merkitys asiantuntijatehtävissä ...
”Yhdessä enemmän matemaattista osaamista” – äidin ja isän ohjausvuorovaikutus ja varhaiskasvatuksen määrä lapsen kehityksen ennustajina
(Turun yliopisto, 2017-12-09)
Tämän väitöskirjatutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten äiti–lapsi- ja isä–lapsivuorovaikutus ja varhaiskasvatukseen osallistuminen lapsen ensimmäisinä ikävuosina ovat yhteydessä lapsen matemaattisten taitojen ...
Socially shared metacognitive regulation during collaborative learning processes in student dyads and small groups
(Turun yliopisto, 2015-10-02)
Traditionally metacognition has been theorised, methodologically studied and empirically tested from the standpoint mainly of individuals and their learning contexts. In this dissertation the emergence of ...
Emancipating and developing learning activity: Systemic intervention and re-instrumentation in higher education.
(Turun yliopisto, 2012-06-18)
The central theme of this thesis is the emancipation and further development
of learning activity in higher education in the context of the ongoing digital
transformation of our societies. It was developed in response ...
Development of children’s motivational orientations from ages 4 to 9 : stability and changes of motivational profiles before school-age as a function of early language skills
This dissertation aims to contribute to our understanding of the developmental patterns of motivational orientations in young children and how these patterns are associated with language skills. Motivation research has ...
Educating innovative professionals : a case study on researching students' innovation competences in one Finnish University of Applied Sciences
(Turku University of Applied Sciences, 2019-08-31)
This dissertation study focuses on students’ innovation competences in higher education. The aim of the research is to present assessment tools to measure students’ innovation competences, test and evaluate them in practice, ...