Viimeksi syötetyt Opinnäytetöiden tiivistelmät (ei kokotekstiä)
Aineistot 1741-1760 / 6013
-
Valuuttakurssiriskiltä suojautuminen ja valuuttajohdannaisten käytön vaikutus yrityksen arvoon - Monimenetelmätutkimus suomalaisessa yrityskontekstissa
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 19.06.2017)Valuuttakurssiriski on globaalisti toimivan yrityksen yksi merkittävimmistä riskeistä. Myös Suomi on varsin riippuvainen euroalueen ulkopuolisista markkinoista. Tämän tutkimuksen tavoitteena on tutkia mahdollista yhteyttä ... -
Business scrum: A conceptual framework for agile business modelling
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 19.06.2017)Business model innovation (BMI) is essential in today’s competitive business landscape because companies need to stay ahead of the curve by innovating and reinventing their business models, especially new companies. BMI ... -
The Implications of Artificial Intelligence in Marketing
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 19.06.2017)Technology has always been a driving force behind the development of marketing, and therefore the implications of the development and advancement of artificial intelligence (AI) in the field of marketing cannot be ignored. ... -
Structural approach for credit risk modeling: An empirical analysis on European corporate bond prices
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 19.06.2017)In this thesis the structural approach for credit risk modeling as pioneered by Merton (1974) is studied. Structural models are appealing from the theoretical point of view as they link the valuation of debt to the economic ... -
Sosiaalisen median hyödyntäminen matkailualan pk-yritysten markkinointiviestinnässä
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 19.06.2017)Viime vuosina internet ja erityisesti sosiaalinen media ovat muokanneet maailmaa nopealla tahdilla. Sosiaalinen media on muodostunut olennaiseksi osaksi matkailijan tiedonhakuprosessia ja sillä on tärkeä rooli matkakohteen ... -
Viestintäsovellusten ja pilvipalveluiden parhaat tietosuojakäytännöt
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 19.06.2017)Liiketoiminnan digitalisoituminen mahdollistaa uudenlaisten toimintatapojen ja liiketoimintamallien kasvun. Alati kehittyvien teknologioiden ja digitaalisten palvelumallien myötä yksilöistä on mahdollista kerätä suuria ... -
IFRS:N MUKAAN ARVOSTETUN LIIKEARVON TILINTARKASTUS CASE-TOIMEKSIANNOISSA
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 19.06.2017)Liikearvo voidaan määritellä IFRS-standardien mukaan laaditussa tilinpäätöksessä monimutkaiseksi arvioksi. Liikearvoksi kirjataan yritysjärjestelyjen yhteydessä käyvän arvon kohdistusten jälkeinen osuus kauppahinnasta, ... -
Yrityksen julkinen listautuminen ja listautumisen jälkeinen markkinakehitys Suomessa ja muualla Euroopassa
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 19.06.2017)Yritykset listautuvat pörssiin esimerkiksi kerätäkseen pääomaa tai vanhat omistajat haluavat luopua omistuksistaan. Tutkielmassani mielenkiinto kohdistui kahteen julkisen listautumisen jälkeiseen markkinakehityksen ilmiöön. ... -
Balanced Scorecardin käyttö yritysten ohjausjärjestelmänä Kyselytutkimus, suurimmat suomalaisyritykset
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 19.06.2017)Balanced Scorecard (BSC) on suorituksen mittausjärjestelmä, jota voidaan käyttää myös strategisena johtamisjärjestelmänä. Tavanomaisesti BSC:ssä on neljä mittausnäkökulmaa, jotka ovat taloudellinen, asiakkaan, sisäisten ... -
The relationship between earnings management, state-owned enterprises and institutional investors
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 19.06.2017)The underlying economics of the companies may in reality not be what financial statements tell us and one of the reasons for that is earnings management (EM). This study examines both accrualbased earnings management (AEM) ... -
Pop-up ponnahti trendinä esiin. Väliaikaiset myymälät yrityksen hetkellisenä markkinointikeinona.
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 14.06.2017)Tutkielman aiheena on viime vuosikymmenen aikana trendiksi noussut pop-up-ilmiö, jota voidaan pitää melko uudehkona ja vähän tutkittuna markkinoinnin muotona. Tänä päivänä kuluttajien odotukset yrityksiä kohtaan ovat yhä ... -
Vanhemman ja lääkärin välinen kommunikaatio ja päätöksenteko lääkärinkierrolla vastasyntyneiden teho-osastolla
(Turun yliopisto, 14.06.2017)Tämän tutkimuksen tavoitteena on ymmärtää lääkärin ja vanhemman välistä vuorovaikutusta ja paatoksentekoa lääkärinkierrolla vastasyntyneiden teho-osastolla sekä selvittää tekijöitä, jotka vaikuttavat lääkärin ja vanhemman ... -
MEASURING THE QUALITY OF A SOFTWARE PRODUCT
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 14.06.2017)Software is becoming more and more embedded in business, and at the same time becoming more and more complex. Because of these reasons, the importance of measuring software quality is increasing. Especially for small ... -
A successful international compensation model change from balance sheet approach to local-plus approach: Exploring the perspectives of expatriates and HR Managers in a multinational case company
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 14.06.2017)Nowadays multinational organizations have started to look for new innovative, economical and practical solutions to manage their international assignments. In order to be effective, MNCs must find appropriate compensation ... -
Kuluttajan tunnekiintymys luksusbrändiin
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 14.06.2017)Tunnekiintymys on merkittävä tekijä luksusbrändille, koska sillä on huomattava vaikutus brändilojaaliuden syntymiseen (Grisaffe & Nguyen 2011, 1053; Roberts 2006, 16-17). Tunnekiintymyksen avulla on mahdollista syventää ... -
Backcasting energy efficiency futures of the European Union - Case studies of Finland and Germany
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 14.06.2017)Due to megatrends, such as climate change and population growth, energy issues have become very important in political discussion. In addition to energy savings, and the use of different energy sources, energy efficiency ... -
Lahjakkuuden hallinta organisaation kilpailukyvyn ytimessä Case: Trainee-ohjelma monikansallisessa yrityksessä
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 14.06.2017)Organisaatiot kohtaavat jatkuvasti haasteen siitä, kuinka houkutella yksilöitä, jotka pystyvät luomaan lisäarvoa, sisälle organisaatioon ja näin edistämään organisaation menestystä. Tässä tutkimuksessa oli tarkoituksena ... -
Asiakaspolkutiedoilla parempaan asiakaskokemukseen: Laivayhtiön matkustajien asiakaspolun analysointi
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 14.06.2017)Asiakkailla on nykymaailmassa monia eri mahdollisuuksia olla yhteydessä yrityksen ja sen tuotteiden ja palveluiden kanssa ja samalla yritysten fokusoituminen asiakkaisiin ja heidän kokemuksiinsa kasvaa. Tästä syystä ... -
MUUTOKSET KULUTUSASENTEISSA JA OSTOPAIKAN VALINTAKRITEEREISSÄ 1990–2011 Ikä-, periodi- ja kohorttianalyysi
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 14.06.2017)Tutkimuksen tavoitteena on tarkastella kulutusasenteissa ja ostopaikan valintakriteereissä tapahtuneita muutoksia vuosina 1990–2011 ikä- periodi- ja sukupolvivaikutusten näkökulmasta. Ikävaikutuksella tarkoitetaan sitä, ... -
Momentum-, koko- ja B/M-anomaliat sekä niiden yhteisvaikutus Pohjoismaiden osakemarkkinoilla: Empiirinen tutkimus vuosilta 2009–2016
(Turun yliopisto. Turun kauppakorkeakoulu, 14.06.2017)Tämän tutkimuksen aiheena toimii kolmen osakemarkkina-anomalian tutkiminen Pohjoismaiden osakemarkkinoilla. Tällöin tarkasteluun tulevat momentum-, B/M- (tai tämän käänteisluvulla mitattu P/B-) ja koko-anomaliat Pohjoismaiden ...