Hae
Aineistot 1-10 / 56
"Kun oppilaat eivät tiedä, mikä tunti on meneillään, ollaan asian ytimessä" : Opettajien näkemyksiä ja kokemuksia ilmiöpohjaisesta opetuksesta alakoulussa
(2019-11-21)
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää opettajien kokemuksia ilmiöpohjaisesta opetuksesta alakoulussa. Tässä tutkimuksessa ilmiöpohjaisella opetuksella tarkoitetaan ensisijaisesti Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden ...
Medialaitteet perheen arjessa - Vanhempien medialaitteiden käyttö lasten kokemana
(2019-12-03)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvitttää, millä tavoin medialaitteet (televisio,
älypuhelin, tietokone sekä tablettitietokone) olivat läsnä perheen arjessa
varsinaissuomalaisten 9 – 10 -vuotiaiden lasten mukaan. ...
Playing profiles of students in a mathematics game as revealed by eye gaze and log data
(2019-12-16)
Digital educational games are increasingly being used in instruction. In the technological era, they complement well traditional teaching methods and give educators valuable information about their students’ progress. Other ...
Työ- ja kouluhyvinvointi moniulotteisina ilmiöinä : Luokanopettajien ja heidän oppilaidensa hyvinvoinnin ulottuvuuksien heijastuminen toisiinsa
(2020-02-25)
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää luokanopettajien työhyvinvointia ja oppilaiden kouluhyvinvointia eri hyvinvoinnin ulottuvuuksien kautta sekä työ- ja kouluhyvinvoinnin heijastumista toisiinsa. Työhyvinvoinnin ...
Luokanopettajien näkemyksiä tehostetun tuen oppilaiden opetuksen eriyttämisestä 5. – 6. luokilla
(2020-02-20)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää luokanopettajien näkemyksiä tehostetun tuen oppilaiden opetuksen eriyttämisestä 5. – 6. luokilla. Tutkimuksessa tarkasteltiin luokanopettajien näkemyksiä eriyttämisen merkityksestä ...
Musiikkiterapeuttinen musiikkikasvatus peruskoulun musiikin opetuksessa : Musiikin opettajien käsityksiä ja kokemuksia
(2019-12-09)
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten musiikkiterapeuttista musiikin opetusta voidaan toteuttaa peruskoulun musiikin oppiaineessa. Tutkimuksessa haluttiin selvittää, minkälaisia opetuskäytänteitä musiikkiterapeuttisessa ...
Digitaalisuus oppikirjoissa: mahdollisuudet ja heikkoudet : Sanoma Pro -kustantamon vuosiluokkien 3 - 6 reaaliaineiden digikirjojen arviointia
(2020-02-18)
Tässä tutkielmassa tarkastellaan opetuksessa meneillään olevaa digitalisaatiota
oppikirjojen näkökulmasta. Tähän rajattuun tutkielmaan valikoitiin Sanoma Prokustantamon
vuosiluokkien 3–6 reaaliaineiden digitaaliset ...
Mikä kuormittaa opettajaa? : Seurantatutkimus opettajan työn kuormittavuudesta
(2020-02-12)
Tämä tutkimus on tapaustutkimuksena toteutettu seuranta aikaisemmalle survey-menetelmällä toteutetulle tutkimukselle, jossa selvitettiin opettajan työn kuormittavuutta vuonna 2017. Tutkimuksessa selvitettiin, mitkä ...
Koulun toimintakulttuurin liikunnallistaminen – neljän eurooppalaisen alakoulun kokemuksia Active School Days -projektista
(2020-01-08)
Suomalaisten lasten ja nuorten päivittäisestä reippaasta liikunnasta noin kolmasosa tapahtuu koulussa. Koulun rooli lasten liikuttajana on suuri, vaikka opiskeluun liittyy paljon myös paikallaanoloa. Perusopetuksen ...
Oppilaiden sosiaalisen kompetenssin tukeminen positiivisella pedagogiikalla
(2019-10-16)
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää neljäsluokkalaisten oppilaiden (N = 104) sosiaalista kompetenssia, positiiviseen pedagogiikkaan perustuvan intervention vaikutuksia sosiaaliseen kompetenssiin sekä oppilaiden ...