Hae
Aineistot 1-10 / 1144
Koulukotiin sijoitettujen nuorten näkemykset hyvästä opettajuudesta
(Turun yliopisto, 2015-03-26)
Opettaja on yksi merkittävimmistä henkilöistä kouluikäisen lapsen ja nuoren elämässä (Gordon 2006, 387) ja koulukokemukset säilyvät muistoissamme hyvin vahvoina läpi elämän (Jantunen & Ojanen 2010, 5). Opettaja toimii ...
Laatutavoiteteoria kodin pienten sähkötöiden opetusohjelman tuottamiseksi
(Turun yliopisto, 2011-03-03)
Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli tuottaa opetusohjelma kodin pienistä sähkötöistä laatutavoiteteoreeman avulla. Oppimateriaalilla pyrittiin lisäämään peruskoulun seitsemasluokkalaisten teknisen tyon oppilaiden ...
Erityisopetuksen etiikka : Filosofinen katsaus normatiiviseen etiikkaan erityispedagogiikan kontekstissa
(2019-12-03)
Tutkielman aiheena on etiikka ja erityispedagogiikka. Tutkimuksen kohteena on normatiivinen etiikka ja kehitysvammaisuus. Tarkoituksena on selvittää velvollisuusetiikan, seurausetiikan, hyve- ja huolen etiikan yhtymäkohdat ...
Palautteen paikka - erityisen tuen oppilaasta erityistä palautetta?
(2019-09-23)
Tässä tutkielmassa tarkastellaan erityisen tuen oppilaiden huoltajien saaman palautteen erityispiirteitä. Palautetta tarkastellaan sen kanavan, merkityksen sekä sisällön kautta. Erityisesti palautteiden sisältöseikoista ...
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Varsinais-Suomen piiri kotoutumisen tukena : Maahanmuuttajataustaisten aikuisten ajatuksia MLL:sta ja kotoutumisesta
(2020-02-21)
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Varsinais-Suomen piiri kotoutumisen tukena
Tämä tutkimuksen haastattelut suoritettiin aikavälillä kevät 2017 ja kevät 2018. Tutkimuksen kohteena olivat maahanmuuttajataustaiset aikuiset. ...
"Kun oppilaat eivät tiedä, mikä tunti on meneillään, ollaan asian ytimessä" : Opettajien näkemyksiä ja kokemuksia ilmiöpohjaisesta opetuksesta alakoulussa
(2019-11-21)
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää opettajien kokemuksia ilmiöpohjaisesta opetuksesta alakoulussa. Tässä tutkimuksessa ilmiöpohjaisella opetuksella tarkoitetaan ensisijaisesti Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden ...
Opettajien näkemyksiä ja kokemuksia käänteisen opetuksen käytöstä peruskoulussa
(2020-01-30)
Tässä tutkimuksessa tutkittiin peruskoulun opettajien näkemyksiä ja kokemuksia käänteisen opetuksen käytöstä peruskoulussa. Tutkimuksen tutkimusjoukkona olivat käänteistä opetusta kokeilleet peruskoulun opettajat. Tutkimuksessa ...
"Oppilaat yksilöinä, opettajat tiimeinä" : Yhteisopettajuus inkluusion keinona
(2020-02-05)
Tässä tutkimuksessa tarkastellaan perusopetuksen sekä varhaiskasvatuksen opettajien ajatuksia ja kokemuksia yhteisopettajuudesta. Tutkimuksen tavoitteena on saada tietoa niistä asioista, joita opettajat näkevät tärkeinä ...
Toinen opettaa, toinen kasvattaa : Yhteisopettajuuden mahdollisuudet opetuksen ja oppimisen tukena
(2020-02-20)
Tulevaisuuden yksi kiinnostava opettamisen muoto on yhteisopettajuus. Yhteisopettajuudessa vähintään kaksi opettajaa suunnittelee, ohjaa ja arvioi yhdessä sovittua kokonaisuutta tai peruskoulun kokonaista opetusryhmää ...
Opettajien keinot huomata ja huomioida luokan jokainen oppilas ja tukea yksinäistä oppilasta
(2020-02-13)
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää opettajien keinoja huomata ja huomioida luokan jokainen oppilas sekä keinoja tukea yksinäisiä oppilaita. Näiden lisäksi tutkittiin opettajien esittämiä syitä huomaamisen ja tukemisen ...